23 Ağustos 2010 Pazartesi

ABED MAHFOUZ 2010 HAUTE COUTURE


Merhabalar.....Geçen seneden beri Abed Mahfouz hayranıyım:) Bayılıyorum bu insanın yaptıklarına.O kumaşlara verdiği havaya,kıvrımlara,pililere,godelere bayılıyorum.Kumaşı bir ordan alıyor bir burdan alıyor hooopppp çok muhteşem bir kıyafet ortaya çıkıyor:))) İnanın çok kolay gibi gözüküyor benim anlattıgım gibi ama pek öyle değil....Ben bu yeşil kıyafeti yapıyorum.Görünce hayran kaldım.Aslında yukardaki resimdeki beyaz gelinlik gibi olan modelini bayılmıştım sonra vazgeçtim.Belki gideniniz olmuştur bu sene İSMEK sergisinde Feshanedeki aynı kıyafetin kremini yapmışlardı.Güzeldi.Bende aynı rengi yapıyorum yeşili.Eminönü'ndeki KARACA Kumaştan aldım kumaşlarımı hemde çok uygun fiyata.(krep saten8 metre,10 metre şifon) Bana 65 tl mal oldu.İçini önce gepiyer hazırlıyorum bu kıyafeti daha düzgün gösteriyor hemde giyince kalıp gibi oluyor.Hazırlarıda satılıyor ama ben kendi yaptıgımı tercih ediyorum,korse gibi oluyor.Şuanda kıyafetim iğneli şekil verilmiş biçimde beni bekliyor :(((((((( İnşallahh ramazandan sonra devam edeceğim.




9 yorum:

  1. bitmiş halini çok merak ediyorummm! :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba gepiyeri nasıl diktiğinizi öğrenebilirmiyim acaba?

    YanıtlaSil
  3. sevgili bircan biraz geç farkettim uzun zamandır blogla ilgilenmiyorum özür dilerim.gepiyer;önce korsaj kalıbı çıkarıyorsun daha sonra pamuk gabardinden (yani esnemeyecek aldıgın kumaşki kalıp gibi olsun diktiğin)bu kalıbı biçiyorsun.korsajın her kupuna dikiş paylarını açıp ütüleyip balenin genişliğinde dikip baleni içine sokuyorsun.bütün kuplara sağ sol geçiriyorsun öndeki gögüs kuplarına birer tane dikiş ortasına tünel yapıp geçiriyorsun balenler belden aşagıya 8 cm inik üst kısımdan 1 cm aşagı inip balenleri geçirdikten sonra geçirdiğimiz yerlerin ağzını dikiyoruz balenler çıkmasın diye.birde ön ortası hiç bir zaman kumaş katı olmaz dikişli olur ve burdaki balende belden 8 cm aşagı 11 cm yukarı çıkacak şekilde geçirilir.gepiyeri dikip mankene gergin bir şekilde giydiriyorsun.manken kendi ölçülerinde olması lazım.telayı verevine bu kalıba iğnelerle elinle telayı yedirerek otutturp kalıbın üstüne şekil vererek montalayıp bütün bir şeklde mankenin üstünde telayı yapıştırıyorsun(ama bu işlemi böyle anlatmakla olmaz görmen lAZIM)telanın iyice yapışması lazım kumaş tela kullanılacak ve hepside bu işlem için uygun olmuyor.inşallah anlatabilmişimdir.ama dediğim gibi görmen lazım...

    YanıtlaSil
  4. verdiğiniz bilgiler için cok teşekkür süper anlatmışsınız telayı mankenin üstündemi yapıştırıyosunuz gelinlikçilerde satılan hafif esnek tela olurmu gepiyri elbiseye nerelerinden monte ediyosunuz çalışmalarınızda başarılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. telayı mankenın üstünde yapıştırıyoum.gelinlikçilerdekini bilmem ama esneyen tela iyi oluyor ben eminönünde bir elacı var ordan alıyordum.esnemesi manken üstünde yapıştırdığınız için kıvrımları iyi yapılsın die önemli.gepiyeri ana elbisenin aldına monte ediyorsunuz.daha doğrusu gepiyer mankende ikin hazırladığınız kıyafeti el dikişi ile monte ediyorsunuz.kolay gelsin...

      Sil
  5. ay çok güzel anlatmışsınız.benim de gepiyer yapmam gerekiyor şuanda keşke fotoğraflı bir post olsaydı :( sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili eda uzun süredir nete giremiyorum bir bebeğim oldu şimdi onunla ilgileniyorum.gepiyer yapımı biraz zordur ama zevkli sana fotoyla yardımcı olamadım çünkü bu postları hazırladığımda fotoğraf makinem yoktu gerçi gene yok ama:) yeni yazını okudum yaka telası yani dog tela kullanmışsın oda iyi fikir ama gepiyerde balenle oluyor.kolay geldin zaman bulursam soracak sorun varsa geç bile olsa yazarım.sevgiler.başarılar....

      Sil
  6. merhaba,size nasıl ulaşabilirim? modaevinde çalışmayı düşünürmüsünüz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.şuanda çalışmayı düşünmüyorum biraz geç oldu amauzun süredir internetle ilgilenemiyorum.

      Sil